האתר מוצג בצורה מיטבית בדפדפן כרום ופיירפוקס להורדת דפדפן \"כרום\" לחץ

Choosing the best courting application is important if you want to have an excellent together with gratifying relationship. When you are looking at absolutely free dating sites, you will end up happy to see that there are thousands of programs to choose from. Exactly why it is best to look at distinctive software is really because they are the most famous are mail order spouse illegal in addition to powerful courting programs on the market.

However , picking the most effective adult dating software does not always mean which you find out that may be well-known. It is advisable to think about what you wish a get together for being just like. The of using the most effective free online dating app is to find a one who you are able to construct a romance using and will get to know information.

There are plenty of folks who consult are usually greatest totally free online dating app and the most of which may wish to know what internet dating iphone app they have to apply. Nonetheless there are several internet sites that provide no cost relationship programs in case you happen to be to choose the best for you, you will have to lookup properly. You have to know that there are countless free adult dating programs that you may can get on the internet.

Absolutely free relationship software do not need to possibly be bogus. Very best greatest free courting iphone app is one which offers actual users. After you take a look at a great software, it will be possible in order to readily determine whether delete word it really is getting some rip-off.

The most important thing that you have to learn about very best greatest cost-free courting application is that you should be choosy. If you want a cheerful knowledge, you should look for a app lets you pick who you intend to chat with. Searching somebody who seem to you would like to chat with, it is possible to credit rating simply being sincere.

Prior to starting the particular hunt for what is the ideal absolutely free online dating application, you have to know the particular ideal web page to make use of might be. Many people do not even understand what sort of internet sites are excellent and exactly what are not. Do not make the mistake regarding convinced that you could simply just decide on any web site to make use of. For starters, totally free dating sites are definitely not meant to be utilized just as to be able to socialize.

Should you be looking so that is the better cost-free going out with app, then you definitely should start simply by uncovering which often internet sites allow you to filtration the people you wish to talk with. Most of the time, those who you don't have these filtration systems are the ones that are generally typically the scams. You have to seek for a seeing site that is certainly secure the other that offers typically the nearly all attributes that you should locate a particular date.

The true secret involving understanding what is a good totally free internet dating application is that you simply have to invest some time studying in addition to selecting the best an individual. By doing this, it is possible in order to avoid the frauds that exist in the online going out with picture. If you are to look at you a chance to locate the ideal relationship web site, it will be easy to find very best best free internet dating application for you.

חולם אני בימים

מילות השיר: הרב דניאל סטבסקי, הקדמה לספר מנגן כשר של הרב גיא צבי מינץ

"מזה ימים רבים שחולם אני בימים על נגני הלויים המשוררים ברוח הקודש בפני ה', משוחררים מכל השפעה חיצונית ותחתונה. וכל השראתם מלמעלה מאת ה' יתברך ומפנים נשמתם הטהורה, ואין להם סגנון כלל, כי שום קצב אנושי לא שלט בהם.
ואין הם מקבלים מדורם כלום, גם לא מדורות הקודמים, כי השראתם דווקא מדורות הבאים אשר בבית ה' הקרב ובא.
משוחררי סגנון הם, כי דבוקים הם מעל כל גל אנושי ומעל כל צורה של סגנון. שירם אינו דומה לשום דבר שקדם, אין הם נוברים בנובלות זימרה.
אין הם מחקים איש, אין הם מעתיקים שיר וניגון אחרים. אין הם קשובים לשום דבר שבחוץ ולמטה. משוחררים המה. וזרם בהיר ומתוק כדבש פושר מאיר בהם בנחל נשמתם מלמעלה פנימה כזרם נאמן שאינו סוטה ממסלולו ואינו יסור ימינה ושמאלה.
הם משוחררי זמן ומקום ואינם מבקשים דבר מן העולם ומן הדור. נאמנותם זכה למעלה ובפנים אצל בוראם ונשמתם, ורואים עצמם בקודש הקודשים מופשטים מעצמם, וה' יתברך אלוקי ישראל מנגן בם.
שירם אינו ידוע, אבל הולך ומתקרב.
ובינתיים, צריך טהרה גדולה ועקבית מן הזמן ומן המקום ומן הדור ומן הסגנונות.
"חידלו עוד מלהיות עניים! שובו אל האוצרות שלכם והיו משתמשים באוצרות שלכם!"
כפי עמידתנו כלפי אלוקינו וקומתנו בלב העולם שבהר הבית – כך יהיו ניגונינו ושירינו.
שירינו! שירינו!
"כח הפועל בנפעל". נהיה נא אנו ניגונו של ה' יתברך – ויהיו ניגונינו ניגוני ה' ושירי ציון המטהרים את כל המציאות ומייחדים שכינה ושוכן.
וכן יהיה בעתיד הקרוב, כדברי הימים א' טז ז-י: "בַּיּוֹם הַהוּא אָז נָתַן דָּוִיד בָּרֹאשׁ לְהֹדוֹת לַיְהֹוָ"ה בְּיַד אָסָף וְאֶחָיו: הוֹדוּ לַיְהֹוָ"ה! קִרְאוּ בִשְׁמוֹ! הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילֹתָיו! שִׁירוּ לוֹ! זַמְּרוּ לוֹ! שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאֹתָיו! הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ! יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יְהֹוָ"ה".
ובינתיים: "וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה".

תפילה על השכינה

מילות השיר: אור החיים הקדוש

"יהי רצון מלפניך אבינו מלכנו א-להינו ידידות אור נפשנו רוחנו ונשמתנו;

למען בריתך אשר כרת לשלוש עשרה מידות שאינן חוזרות לעולם מלפניך;

זכור אהבתנו וחיבתנו והשב שכינתך לבית קודשנו והחזר להשתעשע בנו כימי קדם;

כי קשה פרידתך ממנו כפרידת נפשנו מגופנו המו מעינו וכלתה נפשנו אל גאולת שכינתך ואל מעון קודשך;

ולרצונך השם נכספנו הננו מתחננים ובוכים לפניך השם אב הרחמן על גלות השכינה;

הושיעה השם שכינתך ודבק מלכנו באהבתך הנעימה והעריבה על נפשנו רוחנו ונשמתנו וייעול מלכנו בהיכליה;"

ניגון נהר המטהר

 

במה יזכה נער

מילות השיר: דוד המלך ע"ה תהלים קיט

במה יזכה נער את אורחו לשמור כדבריך"

בלילה אז עיקר הזמן

מילות השיר: ליקוטי עצות, התבודדות יב

"טוב מאוד להתפלל ולפרש שיחתו לפני ה' יתברך בשדה בין עשבים ואילנות; אזי כל העשבים ושיח השדה כולם באים ומסייעים לו ונותנים לו כח בתפילתו;

בלילה אז עיקר הזמן של ההתבודדות; לפרש שיחתו לפני ה' יתברך כמו איש אל רעהו לשיח עם לבבו לחפש את הרוח הטובה את הנקודות הטובות שיש בו עדיין"

ניגון וי אבדה נפש

 

עיקר תיקונו

מילות השיר: רבי נתן מברסלב לקוטי הלכות

"מי שהפקיר עצמו תחילה בשביל תאוותיו ורוצה לשוב בתשובה – עיקר תיקונו ע"י הצדיק שהפקיר עצמו לה' יתברך בהפקרות גדול"

ראש השנה שלי עולה על הכל

מילות השיר: רבי נחמן מברסלב חיי מוהר"ן ת"ג

 

"ראש השנה שלי עולה על הכל.

איש בל ייעדר, איש בל ייעדר, כי כל הענין שלי הוא ראש השנה"

צעק ליבם

מילות השיר: ירמיהו הנביא, מגילת איכה ב

"צעק לבם אל א-דני חומת בת ציון הורידי כנחל דמעה יומם ולילה אל תתני פוגת לך אל תדום בת עינך;

קומי רני בלילה לראש אשמורות שפכי כמים לבך נוכח פני א-דני;

שאי אליו כפיך על נפש עולליך העטופים ברעב בראש כל חוצות"

אבא אוהב

מילות הישר: הרב גיא צבי מינץ

"אבא אוהב, תפתח לי את הלב? על מה שהיה אני מודה ועוזב.

למדני חוקיך, למדני תורה, להתמסר לקדושה לטהרה.

לקרוא אליך מכל מקום ומצב, לזכור אותך גם כשלבי נעצב.

אשירה ואזמרה לא-להי בעודי, אנא זכני ללב…יהודי…(שמרגיש אותך).

ולהאמין ברחמים שלא נגמרים, לשמח אותך בעוד ועוד שירים,

להגדיל את כבודך, למען שמך, לדעת שאין שום דבר חוץ ממך,

תן לי יראת שמים ונפש רגישה, הארת פנים עם עזות דקדושה,

לא להיות מרוחק, לא לחיות מנותק, רוצה להיות איתך…רק איתך…(כולי שלך)…

באתי לעולם

מילות השיר: הבעל שם טוב הקדוש (פרשת משפטים)

"באתי לעולם ללמד שלושה דברים: אהבת ה', אהבת ישראל ואהבת התורה – והוא שיראה האדם להמשיך על עצמו את השלושה דברים הללו"

לב חדש

מילות השיר: יחזקאל לו

"ונתתי לכם לב חדש ורוח חדשה אתן בקרבכם;

והסירותי את לב האבן מבשרכם ונתתי לכם לב בשר;"

אילו היו יודעים

מילות השיר: זוהר הקדוש פרשת שמות

אילו היו יודעים בני האדם את גודל האהבה שהקדוש ברוך הוא אוהב את בניו – היו רודפים אחריו כאריות שואגים"

תהלים קמח

מילות השיר: דוד המלך ע"ה

א הַלְלוּ-יָהּ: הַלְלוּ אֶת-יְהוָה, מִן-הַשָּׁמַיִם; הַלְלוּהוּ, בַּמְּרוֹמִים.
ב הַלְלוּהוּ כָל-מַלְאָכָיו; הַלְלוּהוּ, כָּל-צְבָאָו.
ג הַלְלוּהוּ, שֶׁמֶשׁ וְיָרֵחַ; הַלְלוּהוּ, כָּל-כּוֹכְבֵי אוֹר.
ד הַלְלוּהוּ, שְׁמֵי הַשָּׁמָיִם; וְהַמַּיִם, אֲשֶׁר מֵעַל הַשָּׁמָיִם.
ה יְהַלְלוּ, אֶת-שֵׁם יְהוָה: כִּי הוּא צִוָּה וְנִבְרָאוּ.
ו וַיַּעֲמִידֵם לָעַד לְעוֹלָם; חָק-נָתַן, וְלֹא יַעֲבוֹר.
ז הַלְלוּ אֶת-יְהוָה, מִן-הָאָרֶץ– תַּנִּינִים, וְכָל-תְּהֹמוֹת.
ח אֵשׁ וּבָרָד, שֶׁלֶג וְקִיטוֹר; רוּחַ סְעָרָה, עֹשָׂה דְבָרוֹ.
ט הֶהָרִים וְכָל-גְּבָעוֹת; עֵץ פְּרִי, וְכָל-אֲרָזִים.
י הַחַיָּה וְכָל-בְּהֵמָה; רֶמֶשׂ, וְצִפּוֹר כָּנָף.
יא מַלְכֵי-אֶרֶץ, וְכָל-לְאֻמִּים; שָׂרִים, וְכָל-שֹׁפְטֵי אָרֶץ.
יב בַּחוּרִים וְגַם-בְּתוּלוֹת; זְקֵנִים, עִם-נְעָרִים.
יג יְהַלְלוּ, אֶת-שֵׁם יְהוָה– כִּי-נִשְׂגָּב שְׁמוֹ לְבַדּוֹ: הוֹדוֹ, עַל-אֶרֶץ וְשָׁמָיִם.
יד וַיָּרֶם קֶרֶן לְעַמּוֹ, תְּהִלָּה לְכָל-חֲסִידָיו– לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, עַם קְרֹבוֹ: הַלְלוּ-יָהּ.

ניגון פותח השער

 

בתמימות ופשיטות

מילות השיר: גיא צבי מינץ ע"פ לקוטי מוהר"ן רפ"ב

"כשאדם הולך בתמימות ובפשיטות, באמונה לבד בלי שום התחכמות יאירו לו מהשמים סוד ההתקרבות ויזכה להתחדש להגיע אל הניגון; ולהרגיל עצמו שתהיה התפילה בניגון של הלב להחיות עצמו לחפש ולמצוא עוד ועוד נקודות טובות ולהתקרב; וכשאדם הולך בתמימות באמונה, באמונה לבד בלי שום חקירות יזכה שיעזור לו השם יתברך לגעת ברצון להגיע אל עצמו"

בחיינו ובחיי

מילות השיר: מתוך ברכת המזון נוסח תימן

"בחיינו ובחיי כל קהל בית ישראל תיבנה עיר ציון ברינה ותכון עבודת הקודש בירושלים וארמון על משפטו ישב כבראשונה"

נשר גדול

מילות השיר: רבי נחמן מברסלב, סיפרי מעשיות משנים קדמוניות, מעשה משבעה בטלירס

"בתוך כך בא נשר גדול ודפק על המגדל : חדלו עוד מלהיות עניים שובו אל האוצרות שלכם והיו משתמשים באוצרות שלכם"

אחד היה אברהם

מילות השיר: רבי נחמן מברסלב לקוטי מוהרן

"אחד היה אברהם; שאברהם עבד השם רק על ידי שהיה אחד שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל כלל על בני העולם שסרים מאחרי השם ומונעים אותו רק כאילו הוא אחד בעולם וזהו אחד היה אברהם; וכן כל הרוצה לכנוס בעבודת השם אי אפשר לו לכנוס כי אם על ידי בחינה זו שיחשוב שאין בעולם כי אם הוא יחידי לבדו ולא יסתכל על שום אדם המונעו או המניעות שיש משאר בני העולם המלעיגים ומסיתים ומונעים מעבודתו יתברך וצריך שלא יחוש ויסתכל עליהם כלל רק יהיה בבחינת אחד היה אברהם כאילו הוא יחיד בעולם כנ"ל"

החוזר בתשובה

מילות השיר: הרב גיא צבי מינץ

"קול הנשמה זועק למשמעות ייתכן שעד היום הכיוון היה טעות?

אמונה זה לא גורל זו תכונה שמשפרים עוצמה טמונה מעצם היותנו עם עברי

אז גיליתי את הכח לעשות שינוי פנימי הרי אין כזה דבר יהודי שהוא חילוני

ובחרתי הסתופף בבית א-להי מדור באהלי רשע…

מדליק את הלהבה זה בא מאהבה חי את התקווה החוזר בתשובה

אורות אל הסביבה שמגיבה ומלווה והתינוק כבר לא נשבה

כי בכל יום מחדש חיזוק בעוד מצווה ועוד תיקון קטן של הנפש לטובה

הרגש השלווה זה ממש א-גוואלד…החוזר בתשובה…"

 

"כי יש בכל איבר ואיבר ובכל תנועה של ישראל התפארות אחר ויש לפעמים שאיזה פחות שבישראל עושה נענוע עם הפאה שלו והשם יתברך יש לו תענוג גדול גם מזה;(לק"מ י"ז); על ידי שמשמח את עצמו בשמחת ישראל על שזכה להיות מזרע ישראל על ידי זה נתגלה ההתפארות והגוונין והחן של ישראל שזהו עיקר גדולת הבורא יתברך ועל ידי זה נכנעין המניעות הבאין מכח המדמה" 

נענוע עם הפאה

מילות השיר: רבי נתן מברסלב, לקוטי הלכות חוקות העמים ב

"כי יש בכל איבר ואיבר ובכל תנועה של ישראל התפארות אחר ויש לפעמים שאיזה פחות שבישראל עושה נענוע עם הפאה שלו והשם יתברך יש לו תענוג גדול גם מזה;(לק"מ י"ז); על ידי שמשמח את עצמו בשמחת ישראל על שזכה להיות מזרע ישראל על ידי זה נתגלה ההתפארות והגוונין והחן של ישראל שזהו עיקר גדולת הבורא יתברך ועל ידי זה נכנעין המניעות הבאין מכח המדמה"

מזבח חדש

מילות השיר: מתוך תפילת מוסף של ראש השנה

"מזבח חדש בציון תכין ושירי דוד עבדך נשמע בעירך האמורים לפני מזבחך"

להשקות אילנות

מילות השיר: רבי נחמן מברסלב סיפורי מעשיות מעשה ג' מחיגר

"מעשה בחכם אחד שקודם מותו קרא את בניו ומשפחתו וצווה אותם להשקות אילנות: גם יש לכם רשות לעסוק בשאר פרנסות אבל בזה תשתדלו להשקות אילנות"

ישמח לב

מילות השיר: דוד המלך ע"ה תהלים קה

ישמח לב מבקשי ה'

אהבת הדסה

מילות השיר: מארי שלם שבזי זצוק"ל

 

"אהבת הדסה על לבבי נקשרה ואני בתוך גולה פעמי צוללים

לו יש רשות לי אעלה אתחברה תוך שערי ציון אשר הם נהללים;

שחרית וערבית בת נדיבים אזכרה לבי ורעיוניי בחשק נבהלים

בנעים זמירות מנדוד אתעוררה ואני ורעיתי ברינה צוהלים;

בינו עדת קודש בשירה חוברה חתן והכלה בחופה נכללים

זה יום שמחות לאיומה יקרה כי היא ודודה חן וחסד גומלים;

יחדיו עלי שולחן וכוס דודי קרא זמן שרידינו וכל הנסגלים

מכוס ישועות אשמחה ואזמרה אוציא לכל סודי ואשיב שואלים;

שם טוב למשכילים בדעת ישרה כי הם עלי יצרם בודאי מושלים

תאוות לבבם לעשות טוב גברה יעלו לגן עדן וחיים נוחלים;

אהבת יחידתי לטוב אל נהרה ברוך שהוא נותן שכר כל פועלים

שלום כנהר לעדתי ינהרה זקן וגם בחור וכל העוללים;"

אנחנו דומין

מילות השיר: רבי נחמן מברסלב חיי מוהר"ן קל"ח

"אנחנו דומין כמו מי שמנגן והעולם מרקדין ומי שאינו מבין ושומע את הניגון היא פליאה בעיניו מה הם רצים אחריו ומה הם מרקדים כך היא הפליאה אצל העולם על מה אתם רצים אחרי…"

עלינו לשבח

עָלֵינוּ לְשבֵּחַ לַאֲדון הַכּל. לָתֵת גְּדֻלָּה לְיוצֵר בְּרֵאשית. שלּא עָשנוּ כְּגויֵי הָאֲרָצות. וְלא שמָנוּ כְּמִשפְּחות הָאֲדָמָה. שלּא שם חֶלְקֵנוּ כָּהֶם וְגורָלֵנוּ כְּכָל הֲמונָם:
שהֵם מִשתַּחֲוִים לְהֶבֶל וְרִיק וּמִתְפַּלְלִים אֶל אֵל לא יושיעַ: וַאֲנַחְנוּ כּורְעִים וּמִשתַּחֲוִים וּמודִים לִפְנֵי מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים הַקָּדוש בָּרוּךְ הוּא: שהוּא נוטֶה שמַיִם וְיוסֵד אָרֶץ. וּמושב יְקָרו בַּשּמַיִם מִמַּעַל. וּשכִינַת עֻזּו בְּגָבְהֵי מְרומִים: הוּא אֱלהֵינוּ אֵין עוד. אֱמֶת מַלְכֵּנוּ. אֶפֶס זוּלָתו. כַּכָּתוּב בְּתורָתו. וְיָדַעְתָּ הַיּום וַהֲשבתָ אֶל לְבָבֶךָ. כִּי ה' הוּא הָאֱלהִים בַּשּמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת. אֵין עוד:
עַל כֵּן נְקַוֶּה לְּךָ ה' אֱלהֵינוּ לִרְאות מְהֵרָה בְּתִפְאֶרֶת עֻזֶּךָ. לְהַעֲבִיר גִּלּוּלִים מִן הָאָרֶץ. וְהָאֱלִילִים כָּרות יִכָּרֵתוּן. לְתַקֵּן עולָם בְּמַלְכוּת שדַּי. וְכָל בְּנֵי בָשר יִקְרְאוּ בִשמֶךָ לְהַפְנות אֵלֶיךָ כָּל רִשעֵי אָרֶץ. יַכִּירוּ וְיֵדְעוּ כָּל יושבֵי תֵבֵל. כִּי לְךָ תִּכְרַע כָּל בֶּרֶךְ. תִּשּבַע כָּל לָשון. לְפָנֶיךָ ה' אֱלהֵינוּ יִכְרְעוּ וְיִפּלוּ. וְלִכְבוד שמְךָ יְקָר יִתֵּנוּ. וִיקַבְּלוּ כולם אֶת על מַלְכוּתֶךָ. וְתִמְלךְ עֲלֵיהֶם מְהֵרָה לְעולָם וָעֶד. כִּי הַמַּלְכוּת שלְּךָ הִיא וּלְעולְמֵי עַד תִּמְלךְ בְּכָבוד. כַּכָּתוּב בְּתורָתֶךָ. ה' יִמְלךְ לְעולָם וָעֶד:
וְנֶאֱמַר. וְהָיָה ה' לְמֶלֶךְ עַל כָּל הָאָרֶץ. בַּיּום הַהוּא יִהְיֶה ה' אֶחָד וּשמו אֶחָד:

וישע ה את ישראל

וַיּוֹשַׁע ה' בַּיּוֹם הַהוּא אֶת יִשְׂרָאֵל מִיַּד מִצְרָיִם וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת מִצְרַיִם מֵת עַל שְׂפַת הַיָּם

אחד היה אברהם

 

פרק ק בתהלים

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה: הָרִיעוּ לַיהוָה, כָּל-הָאָרֶץ.
ב עִבְדוּ אֶת-יְהוָה בְּשִׂמְחָה; בֹּאוּ לְפָנָיו, בִּרְנָנָה.
ג דְּעוּ– כִּי יְהוָה, הוּא אֱלֹהִים:
הוּא-עָשָׂנוּ, ולא (וְלוֹ) אֲנַחְנוּ– עַמּוֹ, וְצֹאן מַרְעִיתוֹ.
ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו, בְּתוֹדָה–חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה; הוֹדוּ-לוֹ, בָּרְכוּ שְׁמוֹ.
ה כִּי-טוֹב יְהוָה, לְעוֹלָם חַסְדּוֹ; וְעַד-דֹּר וָדֹר, אֱמוּנָתוֹ.

תפילה קצרה לאמרה אחר אמירת תיקון הכללי

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, עִלַּת הָעִלּוֹת וְסִבַּת כָּל הַסִּבּוֹת, אַנְתְּ לְעֵלָּא, לְעֵלָּא מִן כֹּלָּא, וְלֵית לְעֵלָּא מִנָּךְ, דְלֵית מַחֲשָׁבָה תְּפִיסָא בָּךְ כְּלָל. וּלְךָ – דּוּמִיָּה תְהִלָּה; וּמְרוֹמָם עַל כָּל בְּרָכָה וּתְהִלָּה. אוֹתְךָ אֶדְרֹשׁ, אוֹתְךָ אֲבַקֵּשׁ, שֶׁתַּחְתֹּר חֲתִירָה דֶּרֶךְ כְּבוּשָׁה מֵאִתְּךָ, דֶּרֶךְ כָּל הָעוֹלָמוֹת עַד הַהִשְׁתַּלְשְׁלוּת שֶׁלִּי, בַּמָּקוֹם שֶׁאֲנִי עוֹמֵד, כְּפִי אֲשֶׁר נִגְלֶה לְךָ, יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת. וּבַדֶּרֶךְ וְנָתִיב הַזֶּה תָּאִיר עָלַי אוֹרְךָ, לְהַחֲזִירֵנִי בִּתְשׁוּבָה שְׁלֵמָה לְפָנֶיךָ בֶּאֱמֶת, כְּפִי רְצוֹנְךָ בֶּאֱמֶת; כְּפִי רְצוֹן מִבְחַר הַבְּרוּאִים: לִבְלִי לַחְשֹׁב בְּמַחֲשַׁבְתִּי שׁוּם מַחֲשֶּׁבֶת חוּץ וְשׁוּם מַחֲשָׁבָה וּבִלְבּוּל שֶׁהוּא נֶגֶד רְצוֹנֶךָ. רַק לְדַבֵּק בְּמַחֲשָׁבוֹת זַכּוֹת, צַחוֹת וּקְדוֹשׁוֹת בַּעֲבוֹדָתְך בֶּאֱמֶת, בְּהַשָּׂגָתְךָ וּבְתוֹרָתֶךָ. הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיך (קוֹרְאִים כְּמוֹ: עֵדְבוֹתֶיךָ) וְתַן לִי לֵב טָהוֹר לְעָבְדְּךָ בֶּאֱמֶת. וּמִמְּצוּלוֹת יָם תּוֹצִיאֵנִי לְאוֹר גָּדוֹל חִישׁ קַל מְהֵרָה, תְּשׁוּעַת אֲדֹנָי כְּהֶרֶף עַיִן, לֵאוֹר בְּאוֹר הַחַיִּים, כָּל יְמֵי הֱיוֹתִי עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה; וְאֶזְכֶּה לְחַדֵּש נְעוּרָי, הַיָּמִים שֶׁעָבְרוּ בַּחֹשֶׁךְ לְהַחֲזִירָם אֶל הַקְּדֻשָּׁה. וְתִהְיֶה יְצִיאָתִי מִן הָעוֹלָם כְּבִיאָתִי: בְּלֹא חֵטְא. וְאֶזְכֶּה לַחֲזוֹת בְּנֹעַם אֲדֹנָי וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ, כֻּלּוֹ אוֹמֵר כָּבוֹד. אָמֵן נֶצַח סֶלָה וָעֶד.

קנ

פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ-אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:
ב הַלְלוּהוּ בִּגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:
ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:
ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעֻגָב:
ה הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי-שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:
ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:

פרק קלז

 

פרק קלז

א עַל-נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם-בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת-צִיּוֹן:
ב עַל-עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:
ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי-שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:
ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת-שִׁיר יְהֹוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:
ה אִם-אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:
ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם-לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם-לֹא אַעֲלֶה אֶת-יְרוּשָׁלַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:
ז זְכֹר יְהֹוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:
ח בַּת-בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם-לָךְ אֶת-גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:
ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת-עֹלָלַיִךְ אֶל-הַסָּלַע:

פרק קה

 

פרק קה

א הוֹדוּ לַיהֹוָה קִרְאוּ בִשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:
ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ-לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל-נִפְלְאֹתָיו:
ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יְהֹוָה:
ד דִּרְשׁוּ יְהֹוָה וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:
ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי-פִיו:
ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:
ז הוּא יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ בְּכָל-הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:
ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:
ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת-אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:
י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:
יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת-אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:
יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:
יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל-גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל-עַם אַחֵר:
יד לֹא-הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:
טו אַל-תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל-תָּרֵעוּ:
טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל-הָאָרֶץ כָּל-מַטֵּה-לֶחֶם שָׁבָר:
יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:
יח עִנּוּ בַכֶּבֶל רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:
יט עַד-עֵת בֹּא-דְבָרוֹ אִמְרַת יְהֹוָה צְרָפָתְהוּ:
כ שָׁלַח-מֶלֶךְ וַיַתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:
כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל-קִנְיָנוֹ:
כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:
כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ-חָם:
כד וַיֶּפֶר אֶת-עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:
כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:
כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר-בּוֹ:
כז שָׂמוּ-בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:
כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחֲשִׁךְ וְלֹא-מָרוּ אֶת- דְּבָרוֹ:
כט הָפַךְ אֶת-מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת-דְּגָתָם:
ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:
לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל-גְּבוּלָם:
לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:
לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:
לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:
לה וַיֹּאכַל כָּל-עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:
לו וַיַּךְ כָּל-בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל-אוֹנָם:
לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:
לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי-נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:
לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:
מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:
מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:
מב כִּי זָכַר אֶת-דְּבַר קָדְשׁוֹ אֵת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:
מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת-בְּחִירָיו:
מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:
מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:

פרק צ

 

פרק צ

א תְּפִלָּה לְמֹשֶׁה אִישׁ-הָאֱלֹהִים אֲדֹנָי מָעוֹן אַתָּה הָיִיתָ לָּנוּ בְּדֹר וָדֹר:
ב בְּטֶרֶם הָרִים יֻלָּדוּ וַתְּחוֹלֵל אֶרֶץ וְתֵבֵל וּמֵעוֹלָם עַד-עוֹלָם אַתָּה אֵל:
ג תָּשֵׁב אֱנוֹשׁ עַד-דַּכָּא וַתֹּאמֶר שׁוּבוּ בְנֵי-אָדָם:
ד כִּי אֶלֶף שָׁנִים בְּעֵינֶיךָ כְּיוֹם אֶתְמוֹל כִּי יַעֲבֹר וְאַשְׁמוּרָה בַלָּיְלָה:
ה זְרַמְתָּם שֵׁנָה יִהְיוּ בַּבֹּקֶר כֶּחָצִיר יַחֲלֹף:
ו בַּבֹּקֶר יָצִיץ וְחָלָף לָעֶרֶב יְמוֹלֵל וְיָבֵשׁ:
ז כִּי-כָלִינוּ בְאַפֶּךָ וּבַחֲמָתְךָ נִבְהָלְנוּ:
ח שַׁתָּה עֲוֹנֹתֵינוּ לְנֶגְדֶּךָ עֲלֻמֵנוּ לִמְאוֹר פָּנֶיךָ:
ט כִּי כָל-יָמֵינוּ פָּנוּ בְעֶבְרָתֶךָ כִּלִּינוּ שָׁנֵינוּ כְמוֹ-הֶגֶה:
י יְמֵי שְׁנוֹתֵינוּ בָּהֶם שִׁבְעִים שָׁנָה וְאִם בִּגְבוּרֹת שְׁמוֹנִים שָׁנָה וְרָהְבָּם עָמָל וָאָוֶן כִּי גָז חִישׁ וַנָּעֻפָה:
יא מִי-יוֹדֵעַ עֹז אַפֶּךָ וּכְיִרְאָתְךָ עֶבְרָתֶךָ:
יב לִמְנוֹת יָמֵינוּ כֵּן הוֹדַע וְנָבִא לְבַב חָכְמָה:
יג שׁוּבָה יְהֹוָה עַד-מָתָי וְהִנָּחֵם עַל-עֲבָדֶיךָ:
יד שַׂבְּעֵנוּ בַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ וּנְרַנְּנָה וְנִשְׂמְחָה בְּכָל-יָמֵינוּ:
טו שַׂמְּחֵנוּ כִּימוֹת עִנִּיתָנוּ שְׁנוֹת רָאִינוּ רָעָה:
טז יֵרָאֶה אֶל-עֲבָדֶיךָ פָּעֳלֶךָ וַהֲדָרְךָ עַל-בְּנֵיהֶם:
יז וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ:

פרק עז

א לַמְנַצֵּחַ עַל-יְדוּתוּן לְאָסָף מִזְמוֹר:
ב קוֹלִי אֶל-אֱלֹהִים וְאֶצְעָקָה קוֹלִי אֶל-אֱלֹהִים וְהַאֲזִין אֵלָי:
ג בְּיוֹם צָרָתִי אֲדֹנָי דָּרָשְׁתִּי יָדִי לַיְלָה נִגְּרָה וְלֹא תָפוּג מֵאֲנָה הִנָּחֵם נַפְשִׁי:
ד אֶזְכְּרָה אֱלֹהִים וְאֶהֱמָיָה אָשִׂיחָה וְתִתְעַטֵּף רוּחִי סֶלָה:
ה אָחַזְתָּ שְׁמֻרוֹת עֵינָי נִפְעַמְתִּי וְלֹא אֲדַבֵּר:
ו חִשַּׁבְתִּי יָמִים מִקֶּדֶם שְׁנוֹת עוֹלָמִים:
ז אֶזְכְּרָה נְגִינָתִי בַּלָּיְלָה עִם-לְבָבִי אָשִׂיחָה וַיְחַפֵּשׂ רוּחִי:
ח הַלְעוֹלָמִים יִזְנַח אֲדֹנָי וְלֹא-יֹסִיף לִרְצוֹת עוֹד:
ט הֶאָפֵס לָנֶצַח חַסְדּוֹ גָּמַר אוֹמֶר לְדֹר וָדֹר:
י הֲשָׁכַח חַנּוֹת אֵל אִם-קָפַץ בְּאַף רַחֲמָיו סֶלָה:
יא וָאֹמַר חַלּוֹתִי הִיא שְׁנוֹת יְמִין עֶלְיוֹן:
יב אֶזְכּוֹר מַעַלְלֵי-יָהּ כִּי-אֶזְכְּרָה מִקֶּדֶם פִּלְאֶךָ:
יג וְהָגִיתִי בְכָל-פָּעֳלֶךָ וּבַעֲלִילוֹתֶיךָ אָשִׂיחָה:
יד אֱלֹהִים בַּקֹּדֶשׁ דַּרְכֶּךָ מִי-אֵל גָּדוֹל כֵּאלֹהִים:
טו אַתָּה הָאֵל עֹשֵׂה פֶלֶא הוֹדַעְתָּ בָעַמִּים עֻזֶּךָ:
טז גָּאַלְתָּ בִּזְרוֹעַ עַמֶּךָ בְּנֵי-יַעֲקֹב וְיוֹסֵף סֶלָה:
יז רָאוּךָ מַּיִם אֱלֹהִים רָאוּךָ מַּיִם יָחִילוּ אַף יִרְגְּזוּ תְהֹמוֹת:
יח זֹרְמוּ מַיִם עָבוֹת קוֹל נָתְנוּ שְׁחָקִים אַף-חֲצָצֶיךָ יִתְהַלָּכוּ:
יט קוֹל רַעַמְךָ בַּגַּלְגַּל הֵאִירוּ בְרָקִים תֵּבֵל רָגְזָה וַתִּרְעַשׁ הָאָרֶץ:
כ בַּיָּם דַּרְכֶּךָ וּשְׁבִילְךָ בְּמַיִם רַבִּים וְעִקְּבוֹתֶיךָ לֹא נוֹדָעוּ:
כא נָחִיתָ כַצֹּאן עַמֶּךָ בְּיַד-מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן:

פרק נט

 

פרק נט

א לַמְנַצֵּחַ אַל-תַּשְׁחֵת לְדָוִד מִכְתָּם בִּשְׁלֹחַ שָׁאוּל וַיִּשְׁמְרוּ אֶת-הַבַּיִת לַהֲמִיתוֹ:
ב הַצִּילֵנִי מֵאֹיְבַי אֱלֹהָי מִמִּתְקוֹמְמַי תְּשַׂגְּבֵנִי:
ג הַצִּילֵנִי מִפֹּעֲלֵי אָוֶן וּמֵאַנְשֵׁי דָמִים הוֹשִׁיעֵנִי:
ד כִּי הִנֵּה אָרְבוּ לְנַפְשִׁי יָגוּרוּ עָלַי עַזִּים לֹא-פִשְׁעִי וְלֹא-חַטָּאתִי יְהֹוָה:
ה בְּלִי-עָוֹן יְרֻצוּן וְיִכּוֹנָנוּ עוּרָה לִקְרָאתִי וּרְאֵה:
ו וְאַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהִים צְבָאוֹת אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל הָקִיצָה לִפְקֹד כָּל-הַגּוֹיִם אַל-תָּחֹן כָּל-בֹּגְדֵי אָוֶן סֶלָה:
ז יָשׁוּבוּ לָעֶרֶב יֶהֱמוּ כַכָּלֶב וִיסוֹבְבוּ עִיר:
ח הִנֵּה יַבִּיעוּן בְּפִיהֶם חֲרָבוֹת בְּשִׂפְתוֹתֵיהֶם כִּי מִי שֹׁמֵעַ:
ט וְאַתָּה יְהֹוָה תִּשְׂחַק-לָמוֹ תִּלְעַג לְכָל-גּוֹיִם:
י עֻזּוֹ אֵלֶיךָ אֶשְׁמֹרָה כִּי אֱלֹהִים מִשְׂגַּבִּי:
יא אֱלֹהֵי חַסְדִּי יְקַדְּמֵנִי אֱלֹהִים יַרְאֵנִי בְשֹׁרְרָי:
יב אַל-תַּהַרְגֵם פֶּן-יִשְׁכְּחוּ עַמִּי הֲנִיעֵמוֹ בְחֵילְךָ וְהוֹרִידֵמוֹ מָגִנֵּנוּ אֲדֹנָי:
יג חַטַּאת פִּימוֹ דְּבַר-שְׂפָתֵימוֹ וְיִלָּכְדוּ בִגְאוֹנָם וּמֵאָלָה וּמִכַּחַשׁ יְסַפֵּרוּ:
יד כַּלֵּה בְחֵמָה כַּלֵּה וְאֵינֵמוֹ וְיֵדְעוּ כִּי-אֱלֹהִים מֹשֵׁל בְּיַעֲקֹב לְאַפְסֵי הָאָרֶץ סֶלָה:
טו וְיָשׁוּבוּ לָעֶרֶב יֶהֱמוּ כַכָּלֶב וִיסוֹבְבוּ עִיר:
טז הֵמָּה יְנִיעוּן לֶאֱכֹל אִם-לֹא יִשְׂבְּעוּ וַיָּלִינוּ:
יז וַאֲנִי אָשִׁיר עֻזֶּךָ וַאֲרַנֵּן לַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי-הָיִיתָ מִשְׂגַּב לִי וּמָנוֹס בְּיוֹם צַר-לִי:
יח עֻזִּי אֵלֶיךָ אֲזַמֵּרָה כִּי-אֱלֹהִים מִשְׂגַּבִּי אֱלֹהֵי חַסְדִּי:

פרק מב

פרק מב

א לַמְנַצֵּחַ מַשְׂכִּיל לִבְנֵי-קֹרַח:
ב כְּאַיָּל תַּעֲרֹג עַל-אֲפִיקֵי-מָיִם כֵּן נַפְשִׁי תַעֲרֹג אֵלֶיךָ אֱלֹהִים:
ג צָמְאָה נַפְשִׁי לֵאלֹהִים לְאֵל חָי מָתַי אָבוֹא וְאֵרָאֶה פְּנֵי אֱלֹהִים:
ד הָיְתָה-לִּי דִמְעָתִי לֶחֶם יוֹמָם וָלָיְלָה בֶּאֱמֹר אֵלַי כָּל-הַיּוֹם אַיֵּה אֱלֹהֶיךָ:
ה אֵלֶּה אֶזְכְּרָה וְאֶשְׁפְּכָה עָלַי נַפְשִׁי כִּי אֶעֱבֹר בַּסָּךְ אֶדַּדֵּם עַד-בֵּית אֱלֹהִים בְּקוֹל-רִנָּה וְתוֹדָה הָמוֹן חוֹגֵג:
ו מַה-תִּשְׁתּוֹחֲחִי נַפְשִׁי וַתֶּהֱמִי עָלָי הוֹחִילִי לֵאלֹהִים כִּי-עוֹד אוֹדֶנּוּ יְשׁוּעוֹת פָּנָיו:
ז אֱלֹהַי עָלַי נַפְשִׁי תִשְׁתּוֹחָח עַל-כֵּן אֶזְכָּרְךָ מֵאֶרֶץ יַרְדֵּן וְחֶרְמוֹנִים מֵהַר מִצְעָר:
ח תְּהוֹם-אֶל-תְּהוֹם קוֹרֵא לְקוֹל צִנּוֹרֶיךָ כָּל-מִשְׁבָּרֶיךָ וְגַלֶּיךָ עָלַי עָבָרוּ:
ט יוֹמָם יְצַוֶּה יְהֹוָה חַסְדּוֹ וּבַלַּיְלָה שִׁירֹה עִמִּי תְּפִלָּה לְאֵל חַיָּי:
י אוֹמְרָה לְאֵל סַלְעִי לָמָה שְׁכַחְתָּנִי לָמָּה-קֹדֵר אֵלֵךְ בְּלַחַץ אוֹיֵב:
יא בְּרֶצַח בְּעַצְמוֹתַי חֵרְפוּנִי צוֹרְרָי בְּאָמְרָם אֵלַי כָּל-הַיּוֹם אַיֵּה אֱלֹהֶיךָ:
יב מַה-תִּשְׁתּוֹחֲחִי נַפְשִׁי וּמַה-תֶּהֱמִי עָלָי הוֹחִילִי לֵאלֹהִים כִּי-עוֹד אוֹדֶנּוּ יְשׁוּעֹת פָּנַי וֵאלֹהָי:

 

פרק מא

 

פרק מא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:
ב אַשְׁרֵי מַשְׂכִּיל אֶל-דָּל בְּיוֹם רָעָה יְמַלְּטֵהוּ יְהֹוָה:
ג יְהֹוָה יִשְׁמְרֵהוּ וִיחַיֵּהוּ וְאֻשַּׁר בָּאָרֶץ וְאַל-תִּתְּנֵהוּ בְּנֶפֶשׁ אֹיְבָיו:
ד יְהוָה יִסְעָדֶנּוּ עַל-עֶרֶשׂ דְּוָי כָּל-מִשְׁכָּבוֹ הָפַכְתָּ בְחָלְיוֹ:
ה אֲנִי-אָמַרְתִּי יְהֹוָה חָנֵּנִי רְפָאָה נַפְשִׁי כִּי-חָטָאתִי לָךְ:
ו אוֹיְבַי יֹאמְרוּ רַע לִי מָתַי יָמוּת וְאָבַד שְׁמוֹ:
ז וְאִם-בָּא לִרְאוֹת שָׁוְא יְדַבֵּר לִבּוֹ יִקְבָּץ-אָוֶן לוֹ יֵצֵא לַחוּץ יְדַבֵּר:
ח יַחַד עָלַי יִתְלַחֲשׁוּ כָּל-שֹׂנְאָי עָלַי יַחְשְׁבוּ רָעָה לִי:
ט דְּבַר-בְּלִיַּעַל יָצוּק בּוֹ וַאֲשֶׁר שָׁכַב לֹא-יוֹסִיף לָקוּם:
י גַּם אִישׁ-שְׁלוֹמִי אֲשֶׁר-בָּטַחְתִּי בוֹ אוֹכֵל לַחְמִי הִגְדִּיל עָלַי עָקֵב:
יא וְאַתָּה יְהֹוָה חָנֵּנִי וַהֲקִימֵנִי וַאֲשַׁלְּמָה לָהֶם:
יב בְּזֹאת יָדַעְתִּי כִּי-חָפַצְתָּ בִּי כִּי לֹא-יָרִיעַ אֹיְבִי עָלָי:
יג וַאֲנִי בְּתֻמִּי תָּמַכְתָּ בִּי וַתַּצִּיבֵנִי לְפָנֶיךָ לְעוֹלָם:
יד בָּרוּךְ יְהֹוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מֵהָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן:

פרק טז ולב

פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי-חָסִיתִי בָךְ:
ב אָמַרְתְּ לַיהֹוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל-עָלֶיךָ:
ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר-בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל-חֶפְצִי-בָם:
ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל-אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל-אֶשָּׂא אֶת-שְׁמוֹתָם עַל-שְׂפָתָי:
ה יְהֹוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:
ו חֲבָלִים נָפְלוּ-לִי בַּנְּעִמִים אַף-נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:
ז אֲבָרֵךְ אֶת-יְהֹוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף-לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:
ח שִׁוִּיתִי יְהֹוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל-אֶמּוֹט:
ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף-בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:
י כִּי לֹא-תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא-תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:
יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת-פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:

פרק לב

א לְדָוִד מַשְׂכִּיל אַשְׁרֵי נְשׂוּי-פֶּשַׁע כְּסוּי חֲטָאָה:
ב אַשְׁרֵי אָדָם לֹא יַחְשֹׁב יְהֹוָה לוֹ עָוֹן וְאֵין בְּרוּחוֹ רְמִיָּה:
ג כִּי הֶחֱרַשְׁתִּי בָּלוּ עֲצָמָי בְּשַׁאֲגָתִי כָּל-הַיּוֹם:
ד כִּי יוֹמָם וָלַיְלָה תִּכְבַּד עָלַי יָדֶךָ נֶהְפַּךְ לְשַׁדִּי בְּחַרְבֹנֵי קַיִץ סֶלָה:
ה חַטָּאתִי אוֹדִיעֲךָ וַעֲוֹנִי לֹא-כִסִּיתִי אָמַרְתִּי אוֹדֶה עֲלֵי פְשָׁעַי לַיהֹוָה וְאַתָּה נָשָׂאתָ עֲוֹן חַטָּאתִי סֶלָה:
ו עַל-זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל-חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ:
ז אַתָּה סֵתֶר לִי (כאן מפסיקים מעט) מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה:
ח אַשְׂכִּילְךָ וְאוֹרְךָ בְּדֶרֶךְ-זוּ תֵלֵךְ אִיעֲצָה עָלֶיךָ עֵינִי:
ט אַל-תִּהְיוּ כְּסוּס כְּפֶרֶד אֵין הָבִין בְּמֶתֶג וָרֶסֶן עֶדְיוֹ לִבְלוֹם בַּל קְרוֹב אֵלֶיךָ:
י רַבִּים מַכְאוֹבִים לָרָשָׁע וְהַבּוֹטֵחַ בַּיהֹוָה חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ:
יא שִׂמְחוּ בַיהֹוָה וְגִילוּ צַדִּיקִים וְהַרְנִינוּ כָּל-יִשְׁרֵי-לֵב:

 

הקדמה לתיקון הכללי

יהי רצון בראש הלב

(רצועה 2 בלחן 2)

 

שבת קודש… לכבוד שבת קודש

 

רזא דשבת קודש

מילות השיר: רשב"י זהר תרומה, מתוך תפילה שבת

 

ריקוד דבקות (ריקווודבקווות, וגם אחריו יש סיפור…)

 

שלח אורך

מילות השיר: דוד המלך ע"ה תהלים מג

 

דבר אליו, דבר

מילות השיר: גיא צבי מינץ

 

הצדיקים הטהורים

מילות השיר: הראי"ה קוק זצ"ל

 

עברי אנכי

מילות השיר: יונה בן אמיתי

 

השעון המעורר

שיר נושא של האלבום

מילות השיר: גיא צבי מינץ

 

ניגון של שמחה

מילות השיר: רבי נחמן מברסלב, לקוטי מוהר"ן תורה ד

 

תפילה בראש לב

מילות השיר:

גיא צבי מינץ ע"פ לקוטי תפילות

 

כי מציון תצא תורה

מילות השיר: הרב גיא צבי מינץ ע"פ הנבאים

 

הריני מוחל וסולח (ללא מילים)

רצועה 1 ללא מילים

 

תפילה לשמחה

רצוע 2 ללא כלי זמר

 

תהלם קכב

הקדמה: דוד גולדשמיד

מילות השיר: דוד המלך ע"ה

 

אורייתא בניגונא

הקדמה: גיא צבי מינץ

מילות השיר: רשב"י תיקוני זהר כ"א

 

ניגון סולם רפאל

מילות השיר: סוף תפילת עמידה, מבוסס על פרקי אבות ו'

יהי רצון מלפניך

ה' אלו-הינו  ואל-הי אבותינו

שתבנה בית המקדש במהרה בימינו

ותן חלקנו בתורתך לעשות רצונך ולעבדך בלבב שלם

קרוב לבית (תהלים קל"ב)

הקדמה: הרב גיא צבי מנץ

מילות השיר:  דוד המלך ע"ה תהלים קל"ב

 

ה' אורי וישעי

מילות השיר: דוד המלך ע"ה תהלים כז

א לְדָוִד: ה' , אוֹרִי וְיִשְׁעִי–מִמִּי אִירָא;
ה' מָעוֹז-חַיַּי, מִמִּי אֶפְחָד.
ב בִּקְרֹב עָלַי, מְרֵעִים– לֶאֱכֹל אֶת-בְּשָׂרִי:
צָרַי וְאֹיְבַי לִי; הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ.
ג אִם-תַּחֲנֶה עָלַי, מַחֲנֶה– לֹא-יִירָא לִבִּי:
אִם-תָּקוּם עָלַי, מִלְחָמָה– בְּזֹאת, אֲנִי בוֹטֵחַ.
ד אַחַת, שָׁאַלְתִּי מֵאֵת-ה'– אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ:
שִׁבְתִּי בְּבֵית-ה', כָּל-יְמֵי חַיַּי;
לַחֲזוֹת בְּנֹעַם-ה', וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ.
ה כִּי יִצְפְּנֵנִי, בְּסֻכֹּה– בְּיוֹם רָעָה:
יַסְתִּרֵנִי, בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ; בְּצוּר, יְרוֹמְמֵנִי.
ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי, עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי, וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ, זִבְחֵי תְרוּעָה;
אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה, לה'.
ז שְׁמַע-ה' קוֹלִי אֶקְרָא; וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי.
ח לְךָ, אָמַר לִבִּי–בַּקְּשׁוּ פָנָי; אֶת-פָּנֶיךָ ה' אֲבַקֵּשׁ.
ט אַל-תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ, מִמֶּנִּי– אַל תַּט-בְּאַף, עַבְדֶּךָ:
עֶזְרָתִי הָיִיתָ; אַל-תִּטְּשֵׁנִי וְאַל-תַּעַזְבֵנִי, אֱלֹהֵי יִשְׁעִי.
י כִּי-אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי; וה' יַאַסְפֵנִי.
יא הוֹרֵנִי ה' , דַּרְכֶּךָ: וּנְחֵנִי, בְּאֹרַח מִישׁוֹר–לְמַעַן, שׁוֹרְרָי.
יב אַל-תִּתְּנֵנִי, בְּנֶפֶשׁ צָרָי: כִּי קָמוּ-בִי עֵדֵי-שֶׁקֶר, וִיפֵחַ חָמָס.
יג לוּלֵא–הֶאֱמַנְתִּי, לִרְאוֹת בְּטוּב-ה' : בְּאֶרֶץ חַיִּים.
יד קַוֵּה, אֶל-ה': חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-ה'.

בית יעקב

מילות השיר: ישעיה ב, מיכה ד

בית יעקב לכו ונלכה באור ה

כי כל העמים ילכו איש בשם אלוהיו ואנחנו נלך בשם ה' אלוה-ינו לעולם ועד

שמרני כאישון בת עין

מילות השיר: ישעיהו מג, תהלים יז

כי תעבור במים איתך אני ובנהרות לא ישטפוך,

כי תלך במו אש לא תיכוה ולהבה לא תבער בך

שמרני כאישון בת עין בצל כנפיך תסתירני

ואנחנו לא נדע

מילות השיר: פרשת בא עליית שלישי

ואנחנו לא נדע מה נעבוד את ה עד בואנו שמה

ניגון של ארץ ישראל

מילות השיר: יעקב אבינו, רבי נחמן מברסלב

קחו מזמרת הארץ בכליכם, דע, כי יעקב…

תפילה לשמחה

מילות השיר: גיא צבי מינץ ע"פ רבי נתן מברסלב לקוטי תפילות פט

באתי אליך…

נגון של תשובה

ניגון בלבד לרצועה 2 ללא מילים

 

הריני מוחל וסולח

מילות השיר: האר"י ז"ל מתוך קריאת שמע

ריבונו של עולם! הריני מוחל…

רחם על ציון

רצוע 4 וואקאלי

 

ניגון התוועדות עם החתן

 

אם ייסתר איש במסתרים

מילות השיר: ירמיהו כ"ג, רבי נתן ליקוטי תפילות

אם ייסתר איש…

הניגון של תפילה לדוד

הקדמה: מתוך מדרש צימני עתיק

מילות השיר: דוד נמלך ע"ה

כינור היה למלך דוד, שהיה תלוי

דרך אמונה

מילות השיר: דוד המלך ע"ה תהלים קי"ט

 

אשרי תמימי דרך ההולכים בתורת ה'

דרך אמונה בחרתי בכל ליבי דרשתיך

במקום שנגמרות המילים

מילות השיר: גיא צבי מינץ

מוקדש למור אחי רז משה שמסר נפשו על קידוש ה, העם והארץ. ולכל מי שפגש את הכאב והשכול

במקום שנגמרות המילים – אני שולח אליך…

ניגון חמלה של אמא

מילים: גיא צבי מינץ

מוקדש לכל אמא שחכתה לילד שבא אחרי המון תפילות ודמעות

 

כל כך הרבה זמן…

לך א-לי

מילות השיר: מתוך פיוט לשבת בזמירון 'עונג שבת' עמוד 84

לך א-לי…

הנה ימים באים

מילות השיר: עמוס הנביא י"ח ע"א

 

הנה ימים באים נאום א-דני והשלחתי רעב בארץ

לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע את דברי ה

לכל מקום שאני הולך,

מילות השיר: רבי נחמן מברסלב

הקדמה: מתוך לקוטי עצות

מי שרוצה להיות איש ישראלי באמת….

רחם על ציון

מילות השיר: מתוך ברכות ההפטרה בתפילת שבת בבוקר

רחם על ציון כי היא בית ליינו

ולעלובת נפש תושיע במהרה בימינו

 

פלגי מים, הקדמה גיא צבי מינץ

מילות השיר: דוד המלך ע"ה תהלים קי"ט

יש פעמים שאני מרגיש…

 

דיבור של תשובה,

מילות השיר: הרב גיא צבי מינץ על פי רבי נתן מברסלב לקוטי תפילות

ועתה מה נעשה….

 

לב טהור, רבי נחמן מברסלב, מבוסס על ליקוטי מוהר"ן תורה קנ"ו

פזמון: דוד המלך ע"ה תהלים נ"א

תנו לי לבכם ואוליך אתכם בדרך חדש שלא הלך בו אדם מעולם

לב טהור ברא לי א-להים ורוח נכון חדש בקרבי

 

לחן: גיא צבי מינץ

לחן: גיא צבי מינץ

לחן: גיא צבי מינץ


דוא"ל *
שם


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *